Saturday, November 29, 2008

kepenatan...

awl2 pg lg aku bgn coz hrni aku kena p mator(airport) utk mgambil ahli bait(kwn serumah)....lps solat subuh aku rebus air n pekenakan kopi mlysia yg kwn aku bwk dr mlysia mgu lps...dlm aku tgh nk bt kopi aku tgk da tulisan cina dkt tin kopi.... terdetik di dlm ht aku halal ker erk kopi ni maka ku tercari2 logo halal,ternyata logo yg ku cari xsama cm logo2 yg pernah aku tgk sblom2 ni..logo yg ku tgk dkt tin tu tulisan jawi wrna hitam just tulis halal cm tu jer..seigt aku logo halal kt mlysia wrna hijau dan lawa sikit,ntah ler lgpun dh 2 thn lbh aku xpnh tgk logo halal hehehe,aku sndiri dah lupa rupa bntuk logo tersebut slp2 dah berubah wajah mklumlah dh 2 thn aku xtgk mgkin kerajaan dh upgrade wajah logo tu kot hehehe... aku bertnykan kwn cmner ngn logo ni?dia ckp alah bedal jelah hehehe rmi kt mlysia yg dok minum kopi ni,aku pun aper lg bedal ler sama hehehe....slrupppp sdpnyer dah lama tol xminum kopi kalo minum smbil mkn ngn ubi kayu tntu best ni.....

setelah selesai semuanyer aku menunggu ammu(pakcik) utk ke mator...hafiz kwn aku yg mguruskan urusan booking tramco suh aku tgu dkt msjid pd pkul 8...stlh aku menunggu selama 15 mnt maka muncullah ammu...xsgka ammu yg bwk aku kali ni ammu yg plg disukai oleh student2 kat mansoura iaitu ammu majdi....dlm perjalanan byk yg aku sembang ngn ammu,dia bgtau aku antara pljr medic ngn kuliah azhar sgt2 berbeza dr segi akhlaq,pertuturan dan sbgainyer....ada satu perkara dia bgtau aku dia ckp pnh skali dia bwk budak medic pompuan,dia ckp budak tu pakai baju teruk skali nmpk pusat,perut....ammu gak ckp aku memg mrh sgt2 ngn bdk medic tu..btol2 mengaibkan.....dia bertnykan aku,cba tgk pompuan2 arab maner da yg pki cmtu...skalipun kalo ada,dia ckp ketua kuarga akan pgl ank2 n bg nsht apa yg diaorg bt xbtol n dipndg hina oleh masyarakat...terdetik dlm hati aku bgsnyer masyarakat arab jauh beza ngn melayu....ammu pun bertnykan aku maner mak ayh diaorg?mereka xdidik ker?kalo nk dtg mesir tapis2 la bikin malu jer....aduhhhh malu yg amat aku dkt ammu majdi rasa cm nk terjun kuar jer dr van hehehe.....kul 10.45 pg aku smpai kt mator,ambik member aku terus bertolak pulang ke rumah,dlm perjalanan aku berhnti slt lps tu tgk org ramai berkumpul rupanyer da kematian...ammu bgtau memg adat org arab kt sni bg yg perempuan akan pki jubah wrna hitam tnda ksdihan,dlm ht nk gak tny cm kristian jer hehehe bimbg ammu kck ht plak...so rai jelah msyarakat dia selagi xbertentangn ngn syarak xkisah ler....

tepat2 azan asar kami smpai kt umah...aku slt asar,lps tu mkn nasi lauk dgg msk kurma tp xda kuah cmner ntah kwn aku msk smpai xda kuah hehehe aku belasah jer sbb dah lapar sgt..nsb da budu dpt gak aku bt kuah sikit2 hehehe mkn ngn serunding n smbl bilis....emmm sdpnyer mkn disaat2 perut tgh berkeroncong...

mlm lak kwn2 umah dpn mai ziarah,borak2 ngn diaorg jap....lps slt isyak mata aku dh xthn sgt2 sbb separuh hr aku dok atas van jer so aper lg tarik jer saratoga terus tido......jumpa esok plak yer hehe....

No comments: