Sunday, June 14, 2009

aku merinduimu...



Al-fatihah buatmu sahabat...kini genapla 2 thn dikau meninggalkan kami...kenangan manis bersamamu hampir 4 thn xkan kami lupakan begitu saja...ketahuilah pemergianmu ditangisi ramai termsuklah aku yg amat terasa akan khlngmu...

Masih segar dlm ingatanku di saat2 sebelum engkau meninggalkan kami bt selama-lamanya...kita belajar bersama2 utk mengharungi peperiksaan,aku masih ingat setiap malam kita study mesti kau pinta kitaorg masakkan makanan kegemaranmu iaitu makaranah(sejenis mee arab) goreng.....waktu pukul 2 pg pun engkau sanggup keluar membeli makaranah semata ingin menghilangkan rasa mengidam...ingat x lg selama tiga malam berturut2 engkau arahkan kami bt makaranah goreng dan ridhuan lah mangsa utk memasak masakan kegemaranmu...

Ingat x time kita makan engkau dan semua org bergelak ketawa hanya aku je yg tak gelak smbil meneruskan suapan ke dlm mulut....lalu kau menoleh pdku dan berkata "org lain dok gelak mung dengan slumber blh makan hahaha"engkau meneruskan gelakmu....

Di wktu kita mkn aku berkata padamu "ini last kita makan sama2 xtau la kita blh makan sama bler plak".....sungguh tidak ku sangka rupanya kata2ku itu merupakan kata2 terakhir utk kita makan dlm talam bersama....

Di malam itu kita blaja ilmu tayarat(aliran pemikiran)....kita semua langsung tidak memahaminya hinggakan kita menghafal buta...kita spot soalan,aku dan mat min menghafal sungguh2 sbb kami xphm...engkau,dhuan dan imang study2 bler dh jemu main game bola...suasana kita mlm itu penuh dengan hiruk pikuk....betapa aku merindui suasana itu lg

Keesokan harinya,kita pergi exam bersama2....bler dpt soalan kita saling memandang dan sama2 tersenyum sebab apa yg kita spot mengena...apa lagi kita mnjawab dengan senang hati...

Pada malamnya kita sama2 ke cyber cafe,kau dan imang saling mencabar sapa paling lama kat cc...aku lak surrender awl2 xboleh lawan engkau dan imang,pada mlm itu jugak aku xdapat tdo kt umah sbb boring mungkin sbb kita selalu bersama ngn kwn2 lain tiap2 malam lalu aku ke rumah syidi...tak ku sangka kau turut pergi sama...mlm itu kita makan indomee rebus dan minum air gas yg kau bawa...rupanya baru ku tahu mlm itu time kau chat dgn imang kau ada mengajak imang ke rumah syidi dan masak makaranah goreng lg...tp imang menolak sbb dh lewat malam dan mintak nk buat keesokan harinya...tapi katamu kau ingin ke kaherah, itulah sebabnya mlm itu kau hanya beli indomee utk melepaskan rindumu pada makaranah goreng

Keesokan harinya engkau ke Kaherah,konon nak bt blazer cm korea...kau pergi bersama ikhwan,aku pulak keesokan harinya ke kaherah...menurut kawan2 kita yang lain inilah kali pertama engkau balik bersendirian selama berada di Mesir...balik dari kaherah ke mansurah

Sewaktu aku berada di kaherah ada salah seorg kawan kita bgtau engkau dipukul orang...sangkaanku engkau dipukul arab tp aku juga pelik sbb engkau maner suka bergaduh dengan sesapa...sbb engkau antara kwn aku yg paling suka mengalah dalam apa jua keadaan

Di waktu subuh....aku mendapat panggilan dari mat min dlm keadaan sebak2 dia memberitahuku bahawa engkau telah kembali kerhmatullah....terus gugur dan berlinangan air mataku kerana aku telah kehilangan seorg sahabat baik aku di bumi anbiyak...

Aku tak sempat pulang ke mansurah memandangkan kwn2 bgtau jenazah engkau akan disolatkan di kaherah...aku terus menunggumu di kaherah,sana sini org bercerita tentang engkau...aku plak xblh dgr org sebut namamu mesti menangis smpaikan aku melarikan diri jauh2 dari org yg bercerita....

Kematiaanmu amat tragis engaku dibunuh oleh pelajar malysia sendiri walhal engkau tiada buat silap dengan dia...menurut kwn2 yang lain,engkau adalah mangsa keadaan,sampai sekarang kami masih tidak mengetahui apakah punca sampaikan dia sanggup membunuhmu...

Aku mengharapkan engkau tenang berada di sana,.iAllah bila aku kembali ke mlysia nanti akan ku ziarahi kuburmu wahai sahabat...sesungguhnya aku amat bertuah memiliki seorang sahabat sepertimu,engkaulah sahabatku dunia akhirat..

No comments: