Monday, June 15, 2009

Mengalir lagi..

  Dalam asyik aku edit blog aku,tetiba ada seorang kawanku bertanyakan aku sapa nickname well kat shoutbox aku...aku cakap xkenal lalu ku cuba tengok tapi tiada, jenuh aku mencuba utk membacanya..last2 skali aku cuba refresh barulah timbul msg tersebut lalu cepat2 aku membacanya...

  Rupanya well yg kawan aku maksudkan adalah abg aku sendiri...tidak ku sangka dia membaca blog aku walhal xpenah ku bgtau kat sesapa dalam kuargaku tentang blog aku kecuali sorang ank saudaraku itupun aku xpasti dia baca atau tidak...

  Aku paste balik kata2 abgku yg ditujukan khas padaku...

SALAM,NAN NI ABG MAIL NI,SABARLAH YE,KAMI SEMUA RINDUKAN ARWAH MAK..ABG PUN TAK DAPAT MENAHAN KESEDIHAN WALAUPUN SETIAP HARI ABG JUMPA MAK,BOLEH DIKATAKAN SETIAP MASA ABG DI RUMAH MAK..WALAUPUN ABG DAH SEWA RUMAH DEKAT TAMAN PERUMAHAN ANAK IKAN NI...

ABG TAU NAN AMAT RINDUKAN MAK TAPI KITA KENA INGAT TUHAN LEBIH MENYAYANGINYA KERANA MAK KITA ADALAH MILIK-NYA...MAK TINGGALKAN KITA TANPA PERLU SUSAHKAN KITA NAN...INGAT SEDEKAHKAN AL-FATIHAH SETIAP HARI PADA ARWAH MAK...ABG PUN TAK DAPAT LELAPKAN MATA BILA RINDUKAN MAK...

  Air mataku terus melaju seusai selesai membaca message dari abgku...aku tau betapa dia juga sama sepertiku merindui mak tercinta....ketahuilah betapa rinduku lagi menebal...abg berkesempatan bersama mak sblm mak menghembuskan nafasnya yg terakhir,abg sempat mengucup mak bt kali terakhir dlm hidupnya tapi aku....aku hanya mampu bertemankan air mata sebagai penawar dan penghibur hati......kenangan manis bersama mak kembali menerjah fikiranku perlahan-lahan air mata yg ku tahan dari tadi mengalir lagi di pipiku....sungguh tidak ku mampu menahan air mata yg bergenang dikelopak mataku utk terus gugur....ku juga tak mampu menangkis memori2 indah bersama mak...ku cuba jauhkan memori2 di saat aku bersama emak tetapi sungguh aku xberdaya menghindarnya dari terus bermain dibenakku...

 Di saat aku menulis posting ini,sekali lagi dengan mudahnya air mataku mengalir tanpa ku pinta...betapa mudahnya air mata aku mengalir walaupun dah berkali2 aku pujuk hati ini agar jangan menangis lagi....

No comments: