Saturday, June 20, 2009

Kesian adikku

Setelah selesai slt subuh,baca yaasin aku meneruskan tdoku lg hehe...biasala kt mesir di musim panas lepas subuhla paling best tdo sebabnya time tu cuaca dah agak sejuk...malam2 susah nk tdo panas sangat....kipas tu xda rehat 24 jam jer memusing kesian kipas,xpelah kipas dah 6 bulan berehat time musim sejuk...sapa nak guna dah betol2 sejuk huhu...

Terjaga dari tidur aku melihat hp aku ada sms rupanya,lalu ku buka ingin tahu sapa gerangan send sms kat aku dan apa yang dia mahu....rupanya adik bongsuku,messagenya berbunyi camni..SALAM..ABE PE KABO? ABE,JAH RINDU KO MAK LA...RINDU SANGAT-SANGAT NAK DENGAR SUARA MAK....sayu sangat bila dpt msg dari adik bongsu aku menyatakan rasa rindunya pada arwah mak...air mataku menitis lagi mengenangkan adik bongsuku...kesian adikku

Orangnya tak pernah berpisah lama dengan mak...baru jer 2 mgu mendaftarkan diri dekat kolej kejururawatan di Negeri 9,tiba-tiba mak pergi buat selamanya....aku paham dan mengerti perasaannya lalu kupujuk adikku,ku sms padanya...WKLSM SORY JAH ABG TDO TADI,ALHMDULILLAH ABG SHT,JAH LAK?..JAH SABARLAH ERK,ABG PHM PERASAAN JAH..ABG LAGI-LAGI LA RINDU 3 TAHUN XJUMPA MAK DAN XKAN JUMPA SAMPAI BILA2..DAH XLARAT NAK MENANGIS...aku mengharapkan sms ku ini sedikit sebanyak dapat menenangkan jiwa adikku...aku mengharapkan dia tabah menghadapi hari2 yg mendatang tanpa mak...

Sewaktu berada di rumah,aku selalu gakla marah2 kat adik bgsu aku ni...aku kata kat dia "tolongla mak,xkesian ker tgk mak..mak tu menoreh lagi,membasuh,memasak...mu relax2 jah"....tapi dia beruntung sebab mak selalu back up dia...penat2 jer aku marah adik...mak cakap "xpelah adik mu tu letih,biar dia belajarlah.."aku cakap plak "xkanlah besar cmni pun xleh tolong mak lagi,belajar2 gak tak kan nanti kawin baru nak belajar2 dok dapur"....tapi mak lak cakap "xpolah nanti dia habis belajar dia tolongla mak"....aku terpaksa akur dengan kata-kata mak...


Selalu gakla aku usik2 adik aku kekadang sampai dia merajuk-rajuk xnak cakap dengan aku dan aku selalu gakla aku kena marah ngan mak sebab kacau adik,maklumlah aku xramai adik just ada 2 org je,1 laki..1 pompuan....tapi aku dah siap-siapkan tektik camna nak pujuk adik,ku katakan padanya "esok tengokla da orang tu pi skola naik motor ayh"...mulala dia tersenyum-senyum,sebab dia segan nak pergi sekolah naik motor buruk ayah,kekadang no plat tercabut so bagi dia jatuh standard,kenala abg dia mengalah naik motor ayh...


Jah banyakkan bersabar..sedekahkan yaasin pada mak setiap hari,jangan lupa jasa-jasa mak dalam membesarkan kita......


motor kesayanganku....

No comments: