Saturday, June 13, 2009

tahlil

   " Setiap yg bernyawa pasti akan mati"............inilah janji Allah Taala pada hamba-Nya,yang kekal abadi hanyalah Dia yg Maha Agung...bila semua ciptaan-Nya telah hancur maka kita akan beralih ke dunia baru iaitu dunia kiamat...

    Jam 1 pg baru aku pulang ke rumah...perut kekenyangan bkn kenyang ngn nasi tapi penuh ngn air maklumlah musim panas...plak tu kwn aku syidi bt air bandung manis sangat so aku kira ianya amat sesuai ngn lidah aku yg dari kecik diajar dgn masakan kelate hehehe tima kasih syidi....

  Majlis bermula jam 9 mlm dengan bacaan yaasin,tahlil,solat isyak,solat hajat dan akhir sekali jamuan mkn nasi minyak...apa yg menarik kami semua mkn dlm talam,makan berjemaah katakan...amat seronok skali,aku memang suka makan dlm talam..berkatnyer lain berbanding makan sorang2...

   Untuk pengetahuan semua hari ini genaplah 2 tahun kematian sahabat baik aku,saudara mohamad bin Ishak....masih ingat lagi ke kalian pada seorang pelajar mesir yg dibunuh pada 2 thn lepas...dia merupakan antara sahabat baik aku,kami berkawan hampir 4 thn bermula dari kusza lagi...Allah lebih sayangkannya...moga dia tergolong dikalangan org2 yg terpilih...

  Hari ini juga genap 15 hari mak meninggalkan dunia fana ini....aku masih ingat setiap kali aku tepon mak dan setiap kali itulah mak akan cakap iAllah tahun ni boleh balikkan...aku dapat rasakan betapa dalamnyer kerinduan mak pada aku...mak ckp lagi nanti balik mak masakla sumer apa yang nan nak makan....terharunyer aku hati seorang ibu dlm apa jua keadaan masih inginkan yg terbaik untuk anaknya...masih ku ingat lg bila aku katakan pada mak yg aku pandai gak masak sikit2,mak tergelak kecil..sememangnyer dia tau aku xpndai masak sebelom ni,goreng ikan pun xreti apatah lg masak benda2 lain sebab tu mak tergelak...sekarang janji tinggal janji,mak xsempat nk tunaikan permintaan aku yg banyak sebab aku dah bgtau mak yang aku nk makan macam2 masakan mak dan aku juga xsmpat tunaikan permintaan mak nk merasa masakan anak lelakinya yg xseberapa......so pada siapa aku ingin masak?????.....pagi ni aku tatap wajah tuamu itu dan aku kucup gambarmu berkali2 sebagaimana lazimnyer mak lakukan pada gambar anakmu ini....

  Ketahuilah mak betapa anakmu ini begitu merindui gelak tawamu....setiap minggu aku xpenah putus menelefonmu dan sekarang aku dah xboleh lg mendengar cerita2 darimu,mendengar gelak tawamu....Dan sekarang hanya bacaan yaasin sahaja penghubung antara kita kerana kita sudah berada di dalam dua dunia yang berbeza mak...nan terima segala ketntuan dari Allah,mungkin inilah ujian dari Allah utk nan lebih kuat....nan doakan mak tenang di sana..ketahuilah mak dlm setiap kali doaku,aku sentiasa mendoakan moga mak hadir dlm mimpiku..betapa aku merinduimu..

No comments: